Jesteś tutaj
Strona główna > Projekty > Landing page – ważny w crowdfundingu?

Landing page – ważny w crowdfundingu?

Jeśli masz za sobą lekturę wpisu o harmonogramie kampanii crowdfundingowej, wiesz, że jednym z działań, które warto zrobić, jest stworzenie landing page.

Landing page to prosta strona zapowiadająca projekt. Jej celem jest zbieranie maili osób zainteresowanych wsparciem.  Wykorzystywany jest głównie przez projektodawców większych kampanii (ok. 15/20 tys. w górę). Czas zbierania maili to średnio 30 dni.

Landing może być zamieszczony na zewnętrznej stronie lub dodany do projektu na naszym portalu. Wówczas po wygaśnięciu landingu link prowadzi od razu do strony projektu. Nie musisz kierować zainteresowanych na kolejną stronę, wystarczy link, który otrzymają od Ciebie na początku. Proste prawda?

Jak powinien wyglądać landing page?
Dajemy Ci możliwość darmowego skorzystania z tworzenia landing page na naszym portalu. Na podstawie obserwacji stworzyliśmy schemat, zawierający wszystkie ważne elementy. Landing odmierza czas do startu projektu crowdfundingowego. Po publikacji projektu ten sam link prowadzi do strony projektu. To bardzo ważne w kontekście skupiania społeczności w jednym miejscu.

Tytuł/hasło landingu
Dobry tytuł powinien zasugerować istotę projektu i zachęci do zaangażowania. Może być taki sam jak kampanii crowdfundingowej. Pamiętaj, by był chwytliwy i łatwy do zapamiętania. Możliwe, że wykorzystasz go później jako viral wśród wspierających.

Pole do wpisania maila
Landing page jest nastawiony na zebranie jak największej liczby maili od osób potencjalnie zainteresowanych projektem. Pole to musi być widoczne, zamieściliśmy je w centralnym miejscu na stronie.
Dobra rada: w podziękowaniu za zostawienie maila obiecaj wysłać jakiś drobny materiał dotyczący Twojego projektu. Będzie to dodatkowa motywacja do zostawienia maila i okazja do zbudowania więzi wymian: użytkownik zostawił maila i dostał w zamian coś fajnego, następnym razem – gdy poprosisz o wsparcie projektu i obiecasz w zamian ciekawą nagrodę, chętnie ponowi gest.

Przedstawienie koncepcji
Krótkie i konkretne przedstawienie koncepcji. W tej części może się również pojawić filmik promujący, w którym prezentujesz, o co chodzi. Pamiętaj, że osobisty apel skierowany do konkretnego odbiorcy sprawdza się najlepiej. Bazuj na emocjach – Twoim celem jest przekonanie odbiorcy do pozostawienia maila. Zmieść również wizualizacje, zdjęcia, dokładniejszy opis, korzyści, które wiążą się z realizacją projektu.

Zalety projektu
Możesz urozmaicić swój landing page ikonami, za pomocą których pokażesz zalety projektu. Spośród propozycji (żarówka, serce, wykrzyknik, kalendarz, łapka PolakPotrafi.pl, społeczność, nagroda, lokalizacja) wybierasz 4, które Twoim zdaniem najlepiej zobrazują poszczególne elementy.
Przykład
Łapka PolakPotrafi.pl: Wytłumacz społeczności, dlaczego zdecydowałeś/łaś się na crowdfunding. Najlepiej podaj konkretny powód!

Przedstawienie ekipy
Użytkownicy chcą wiedzieć, komu oddają maile. Zespół jest bardzo ważną częścią projektu, buduje zaufanie do Twojego przedsięwzięcia. Warto wrzucić swoje zdjęcia z opisem danej osoby.

Opinie
Pokaż, że Twoja idea została przedstawiona i oceniona przez grono specjalistów, influencerów oraz tzw. zwykłych zjadaczy chleba – koniecznie zamieśćcie ich krótkie opinie jako rekomendacje Twoich działań.

Pole do wpisania maila
To najważniejszy element, w końcu celem jest zbieranie maili od zainteresowanych. Warto go powtórzyć, bo czasem zdarza się zapomnieć, po co odwiedziło się daną stronę.

Przykłady landingów z naszej strony:
Czarne Pola – https://polakpotrafi.pl/projekt/czarne-pola/landingpreview
Luks Drozdowicz: polski kierowca w Tajlandii: https://polakpotrafi.pl/projekt/polski-kierowca-w-tajlandii-lukas/landingpreview
Radio Wihajaster: https://polakpotrafi.pl/projekt/radio-wihajster/landingpreview

Komentuj
Magdalena Komur
Od 2016 roku opiekunka projektów crowdfundingowych w Polak Potrafi. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, prywatnie miłośniczka teatru.
Top