Jesteś tutaj
Strona główna > Projekty > Opis projektu crowdfundingowego – jakie informacje powinien zawierać?

Opis projektu crowdfundingowego – jakie informacje powinien zawierać?

Każdy projekt crowdfundignowy składa się z trzech elementów: filmu promującego, opisu oraz nagród. Opis projektu jest Twoją wizytówką. To, jak go przygotujesz, może zachęcić lub zniechęcić osobę do wsparcia projektu. Poniżej przeczytasz, jakie informacje i w jakiej kolejności powinny znaleźć się w dobrym opisie projektu.

Cel projektu
To pierwsza i najważniejsza informacja, jakiej poszukuje potencjalny wspierający na stronie projektu. Ważne więc, aby ta informacja znalazła się na samym początku. Cel powinien być konkretny i jasno opisany, aby każdy wiedział, o co chodzi i co czeka go dalej.

Zespół projektowy
Pokaż osoby, które stoją za realizacją projektu. Pamiętaj, że ludzie niechętnie powierzają swoje pieniądze obcym. Przedstawcie się, opiszcie swoje osiągnięcia i doświadczenie. To buduje Waszą wiarygodność, a co za tym idzie, zaufanie w oczach potencjalnych wspierających.

Etap projektu
Przedstaw etap zaawansowania projektu, to, co zostało już zrobione i jakie prace jeszcze przed Tobą. To ważne w kontekście budowania wiarygodności – pokazuje, że pracujesz nad projektem od dłuższego czasu i konsekwentnie realizujesz swoje założenia.

WSKAZÓWKA Jeśli chcesz wydać książkę, powinna być już napisana lub przynajmniej na ukończeniu, a w przypadku projektów technologicznych powinien istnieć prototyp.

Budżet projektu
Dodaj informację, jak wygląda cały budżet projektu, jaką jego część zamierzasz zebrać za pomocą crowdfundingu i na co zostaną przeznaczone zgromadzone pieniądze. Do przedstawienia budżetu dobrze sprawdzają się infografiki.
Pamiętaj, że projekt może przekroczyć 100% założonego budżetu, zaplanuj więc co zrobisz, jeśli projekt osiągnie np. 120%, 150%, 200%.

Termin realizacji projektu i nagród
Dodaj informację, jaki jest przewidywany termin realizacji projektu oraz nagród. Jeśli celem Twojego projektu jest wyprawa, określ, kiedy będzie ona realizowana i jak długo będzie trwać. Wspierający chcą także wiedzieć, jak długo będą musieli czekać na swoje nagrody. Niektóre możesz zrealizować zaraz po zakończeniu projektu, np. podziękowania mailowe. Jednak w przypadku innych nagród czas realizacji będzie dłuższy, np. wysyłka płyty DVD z filmem, który dopiero powstaje, może zająć kilka miesięcy.

Kontakt
Poinformuj, jak można się z Tobą skontaktować zarówno w trakcie, jak i po zakończeniu projektu oraz gdzie można śledzić etapy jego realizacji, np. adres mailowy, link do strony www czy link do fanpage’a.

WSKAZÓWKA Nie zamieszczaj linków do stron zewnętrznych na początku opisu – zwiększa to ryzyko tego, że potencjalny wspierający opuści stronę projektu przed jej wsparciem i już na nią nie wróci.

Opracowanie graficzne
Opis projektu powinien być podzielony na konkretne sekcje, oddzielone nagłówkami, najlepiej graficznymi. Dzięki temu jest bardziej czytelny. Ponadto, dodaj zdjęcia (np. zespołu projektowego), grafiki (np. projekt okładki Twojej książki), infografiki, wizualizacje nagród, logotypy partnerów i sponsorów.

Jeśli chcesz przeczytać wskazówki o pozostałych elementach projektu, zachęcam do zapoznania się z wpisem o filmie promującym oraz o nagrodach.

Komentuj
Magdalena Komur
Od 2016 roku opiekunka projektów crowdfundingowych w Polak Potrafi. Absolwentka Uniwersytetu Ekonomicznego w Poznaniu, prywatnie miłośniczka teatru.
Top